1 Ağustos 2013 Perşembe

Apple'a Üretim Yapan Çinli Fabrikaların İşçilerden İlginç Talepleri

Apple'a Üretim Yapan Çinli Fabrikaların İşçilerden İlginç Talepleri





Çin'de Apple için üretim yapan fabrikaların işçilerden garip talepleri var. Saati 1.5 dolara çalışmayı kabul eden işçiler, şu şartlarla işe alınıyor: Dövme ve uzun-renkli saç yok. Boy sınırı 1.50, yaş sınırı 35. Hamile kadınlara ise  yok. Üstelik bu şartlar işe alındıktan sonra da periyodik olarak denetleniyor.

Bu farikada dövmelilere ve uzun saçlılara yer yok... Üstelik dahası da var... Çin'de Apple için başta iPhone olmak üzere üretim yapan fabrikaların işçilerden garip talepleri var. Saati 1.5 dolara haftada 60 saatin üzerinde çalışmayı göze alarak fabrikaya başvuran işçiler birbirinden ilginç şartlara göre seçiliyor.

SIK SIK DENETİM YAPILIYOR
Çin'de işçi haklarını koruyan bir organizasyon olarak görev yapan CLW, Pegatron fabrikasına asılmış bir afiş bularak işçileresunulan bu garip şartları ortaya çıkardı. İşe alınan işçilerle ilgili de denetimler yapılarak, birkaç haftalık periyodlarla Apple'a gönderiliyor.

İŞTE O ŞARTLAR! 

Çin'deki bu fabrikalarda çalışamayacak işçiler şöyle sıralanıyor: 

* Dövmeliler
* Uzun ya da renkli saçlılar
* Hamile kadınlar
* 35 yaşını aşmış kişiler 
* Dövme olup olmadığı çalışanların ortasında periyodik olarak kontrol ediliyor. 
* Dövme takıntısının sebebi ise, Çin'de dövme yaptırmanın suçlularla bağdaştırılması.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder